Followers

Tuesday, 19 April 2011

cuti-cuti malaysia @ langkawi 3

bersambung lagi kita ye

lepas ke sangkar ikan tu..kami dibawa ke gua kelawar

nak skodeng geng kelawar pulak kat dlm gua tu...


kat dlm gua aku tak snap gambar..

payah wooo...payah sebab aku kan preggy...mana nak jalan lagi..nak kena bongkok2 bdn lg..so, camera tido je kat dlm bag


ni dah kuar dari gua tu...snap je la pape yang berkaitan..keke



sebelum tinggalkan gua, maka mak buyung wajib bergambar sebagai kenang2an..cehhh..

selain mak buyung, pak buyung pun nak join skali..kekeke...ampunnnnn!

pastu terus naik bot balik ke jeti kilim 


akibat kepanasan dan kedahagaan, maka beli eskrem kat kedai


x abes2 lagi tu...hehe..itupun dah byk kali aku ngap!



cuti-cuti malaysia @ langkawi 2

sambungan cuti-cuti malaysia @ langkawi 1 ye tuan puan...kekeke

lama bebenor nak bersambung..

ok, lps zzzzzz sepuas ati, mlm tu kami kuar kul 12mlm cari makan...lapar woooo...

mkn pun kat depan hotel je...

kedai2 lain dah byk yang tutup...dah tgh mlm kan...menunggu haikal la ni...time org tido dia duk sibuk main itu ini..bila org dah jaga, dia pula baru lelap..huhuhu

esoknya pepagi lagi kami turun bawah..breakfast dulu..

lepas tu lepak2 kat lobby

sibuklah nak buat aksi flying kiss dia tu...kekeke

hah..ambik!! utk gadis2 sunti sahaja ok..

kami...awat mcm blurr plak gambar ni?

lepas tu kami di bawa ke KILIM GEOFOREST PARK

sgt2 best ok..bagi aku lah kan...mmg suke sgt lah naik2 boat ni..kekeke

dah aku sorang je mak buyung dalam segerombolan rombongan itew

tu diaa..penyu langkawi kata org yang bawa boat tu 

siap tanya lagi.." ada sama macam penyu terengganu tak?"

isk..isk..isk....


muka abah hepi dapat naik boat..keke..nape anak teruna nampak cam sedih plak di situ ye?

mak buyung yang tak tau penat...yang dia tau nak jenjalan je skang nih


nak pakai jugak...kids punya tak de dlm boat tu...terpaksa sarungkan yang org dewasa punya je..labuh sampai ke kaki..hahaha

kami nak pegi tengok orang bagi helang makan

on da way  ke sana tu, akan lalu pulau yang berbentuk kasut  dan jugak batu kapur yang ada rupa org..

yang pulau kasut tu mmg aku nampak..tapi tak terupload plak tadi..

yang muka org tau..puas aku duk bulatkan mata tgk tang mana rupa orang tu...tak jumpe2

dah sampai kat area helang tu....wuiiiiii...mmg ramai btol helang turun

sonot sgt...haikal lagilah...


ini sebahagian...tgk dlm gambar ni x syok lah, tgk real lagi best tau!


pakai camera cabuk camni lah...gambar x sharp...huhuhu..

gambar kat atas ni helang tgh duk menyambar perut2 ayam yang dilemparkan org yang bawa boat tu


kemain anak teruna aku nih...seronok sgt dia..mmg tak takut langsung dia masa duk dlm boat..time boat gerak laju2 lagi dia suka..hakhakhak


ni dia tgh marahkan aku..sebab aku marahkan dia duk hulur2 tangan dalam air tu

iskk..terlebih berani lak kamu ni haikal..

lepas tu, kami di bawa ke tempat sangkar ikan pulak..mcm2 ikan ada..tapi x de lah banyak sgt

aku upload part yang aku rasa cam best je la..hehehe

bagi pari makan...

bila orang tu kocak2 kan air tu kan, pari tu terus datang...besar jugak tau pari ni

see!!....geli sgt weyh aku tgk org tu suap makanan dlm mulut pari...

dah lah cam lembik2 gitu mulut pari tu...huhuhu...aku tgk je boleh lah, nak bagi makan sekali idoklerrrr...geli mak noks!


org duk tertonggeng2 nengok si pari makan, kami bergambar jap

tadaaa!!! x nampak perut aku kat situ kan...kekeke

pastu selain pari tu tgk ikan sumpit makan jugak adalah best

x leh nak snap lah ikan tu...penuh area depan...so, snap org2 yang khusyuk duk tgk cara ikan sumpit makan je lah ye..


lps ke sangkar ikan, naik boat balik...ke destinasi seterusnya..lepas ni lah pulak ye...

masa kat dlm boat tu, haikal terlapar lah pulak

nasib baik dlm bag doraemon aku ada bekalkan roti siap2

kesiannn..budak lapar

alololololololo...abes roti kamu kerjakan ye nak....

bersambung lagi k....hehehe



Thursday, 14 April 2011

cuti-cuti malaysia @ langkawi 1

setelah lama tak bersiaran akibat malas yang amat nak hapdet...

cuti2 malaysia sebelom meletop ke langkawi aritu dah agak basi citernya..kehkeh..

tak pe, nak tepek & story jugak kat sini..

kami bertolak dengan bas persiaran norma travel & tours jam 10 mlm

punyalah lebat hujan turun time tu...aku ngan cik somi dah cam..."haishhh!!risau lak nak jenjalan jauh2 hujan2 camni"

tapi perjalanan tetap diteruskan..target sampai jeti kuala perlis sebelum jam 9 pagi

jam 6 pagi kami sampai kat RnR Gurun, solat subuh dan breakfast jap

lps tu teruskan perjalanan ke kuala perlis...

naik feri jam 10pagi, sampai dlm 1jam kemudian kot...lupa lak!

ini je bag kami..senang..tak byk barang..

org lain duk pakat heret bag tarik, kami punya senang citer..galas je kat belakang...belakang cik somi la

dah plan awal2, x mo bawa bag tarik tu..sat gi kalo haikal nak mendukung payah pulak..

sampai jeti langkawi, bas sedia menunggu...apa lagi, pakat2 naik bas..

destinasi pertama : Warisan Sireh Lagenda

gamat punya tempat

haikal tido tau time ni..huhu..terpaksa la aku duduk kat kerusi je...



banyak bebenor produk yang dihasilkan daripada gamat

kami tak beli banyak pun, beli jeli gamat ngan losyen je 

minyak gamat memang tak beli..kat rumah nun banyak lagi tak terusik..

tengok..dah kejut2 pun tak mo bangun budak ni...maklumlah pestaim tau dia naik bas jalan jauh2 cam ni..letih lah tu..hehehe

lps tu, ke Makam Mahsuri pulak

ingat nak duk luar je tak mo masuk...sekali tu " mmm..masuk je lah...boring jugak duk kat luar ni.."


makam mahsuri



dah besar panjang anak teruna aku ni

telaga mahsuri

belakang tu bendang padi...best je nengok area tu...

mak buyung posing kemain lagi..

ehh..sesat ke bawah pulak gambar ni...

ni air telaga mahsuri tu..RM2 /sebotol

kami tak beli..baik beli mineral water je

rehat2 jap bawah rumah...penat berjalan sebenarnya nih..

kami asyiklah duk mengomel "bila ni nak check in hotel, dah penatlah..itu lah, ini lah..."


penat2 pun sesi bergambar x dilepaskan

okeh..dah naik bas...wahh..syorga duk dlm ekon sat..

haikal sempat rembat topi berkipas tu je kat makam mahsuri...

ingatkan lepas pegi makam mahsuri terus balik hotel..

chaitt!! ke ram's pulak dah...

Ram's ni tempat jual segala mak nenek pinggan mangkuk, curtain dan mcm2 lagi...kami cuci2 mata je..

aku tengok orang lain nampak tu ambik, nampak ni ambik...keke

mcm tak pernah tgk kat tempat sendiri pun ada..hahaha

padahal banyak je kat terengganu ni pun, kelantan lagi lah kan..

harga je la yang berbeza cket..sana murah la jugak..

ada jugak yang kami berkenan, tapi bila memikirkan seksanya nak bawak balik nanti..aihhh..bior je laa...

tak kuasa nak mengangkut nanti..

so, kami pun duk lepak2 kat luar menunggu geng2 yang lain..

muka boring menunggu...lama weyh diorang nih duk membeli


hujan lebat pulak turun time tu...membuatkan mata yang sedia layu menjadi bertambah layu dan layu

settle je kat sini...cepat2 naik bas ke hotel...

dapat bilik je..terus larik cepat2...mandi2...solat dan zzzzzzzzzzzzz









Friday, 8 April 2011

KEDUDUKAN JERAWAT & PUNCA JERAWAT

KEDUDUKAN JERAWAT & PUNCA JERAWAT

DAHI

Haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan badan, mungkin terlampau letih.Stress Kumpulan ini biasanya panas baran Nasihat : Pupuk tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yg cukup dan minum air banyak

HIDUNG

Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sisitem penghadaman tidak normal Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dgn ovari atau sistem reproduksi

DAGU

Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca drpd haid yg tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.

PIPI KIRI

Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah.

PIPI KANAN

Fungsi paru-paru mungkin tidak normal

PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN)

Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat dan mengikuti piramid pemakanan bagi mempastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.

Wednesday, 6 April 2011

tengah berkira-kira mau tambah lagi satu...

hehe...jgn pikir bukan2 noo...

kalo laki leh lah ckp tambah bini..

ni kalo aku yang pempuan apa kes plak?..tambah laki ker??? ooo..nehi!!nehi!!!nehi!!

nak tambah anak lagi?...yang ni blom keluar2 lagi..

hehe

bebenornya aritu lagi duk pikir nak tambah lagi satu blog...mcm kengkawan semua duk buat kan..

blog utk GA n contest 

rasanya lagi senang nak manage kalo asingkan utk GA n contest ni kan..

nak kena menunggu hari dan waktu yang sesuai

kalo mood tak de, memang payah nak buat...x syok plak kan

tq pada kengkawan yang sudi tag aku ya

ada yang tak terjoin sebab duk dalam perkiraan nak bukak blog baru la ni...alih2 dah tamat contest/GA tu kan

huhuhuhu....

JOM KLIK SINI...mmuuaahh!!!