Followers

Saturday, 17 September 2011

safi rania gold

akibat terpengaruh dengan rakan2 blogger, 

keteringinan utk memiliki akhirnya tercapai jugak

yang best nya tu cik somi yang blanja..kehkeh..ke aku yang mengikis?

mmg aku terpengaruh giler baca entry ke best an diorang duk guna safi rania gold ni

asalnya nak beli serum je..skali cik somi ckp ambik je lah satu pek tu..(mata kelip2)

so, aku pun ambiklah pek siang


ada serum, toner n cleanser 

gambar tidak mencerminkan apa yang aku beli..hehehe




selepas memakainya selama seminggu..cik somi prasan muka ku makin ok (comey ler tu..kakakaka!)

tapi still x secomey cik ta kita ni lagi..

**best guna safi rania gold..kulit jadi sekata n x kusam cam dulu..tu baru seminggu pakai..kalo sebulan? setahun? 10 tahun? (melampau dah ni)...kalah cik ta nampak gayanya!



Friday, 16 September 2011

nasi arab

adalah cik somi sy yang masakkan

pandai kan?...kekeke

seriously, sgt sedap!! area umah aku ada jugak kedai nasi arab..tapi yang cik somi jugak yang melekat kat hati

1st time dia buat masa lagi 5 hari nak raya (menu iftar)

mula2 ngan ayam..pergghhh!!

pastu dapat permintaan tinggi dari bini ..esoknya trus buat kambing....2 kali perrghhhhhh!!!!

ni la..walaupun nampak simple n biasa2 je..tapi perrgghhhh lgi skali

dekat lagi....yeahhhh..

alamak..rindu jugak kat kuih akok tu..akok warisan ..time bazar ramadhan depan umah ni je jumpe gamaknya..sbb tak pnh jumpe lak kat pasar2 mlm stakat ni..


kasi rapatttt..lagi...kekeke

yang itam tu hati kambing..cik somi suka, sy bolehlah..tapi daging kambing n nasinya sy terlebih suka..hahaha



Thursday, 15 September 2011

milo sedap!!

sedap utk tekak aku je la..

org lain aku tak tau

kalo nak tau, sila try sendirik ye


bukan milo aku..milo google =)


bahan2 utama:

1. milo



2. susu pekat manis


3. susu cair


4. air panas & air masak

cara-cara:

berapa byk nak taruk pandai2lah sendiri

tapi sumpah sedap bila letak susu cair sekali..

**sekali lagi- tekak aku yang sumpah sedap tu**





baju raya ain zahra

utk ain zahra semuanya ku beli online

ada lagi 2 pasang x tau aku save kat celah mana..huhu

bukan nak menunjuk ye...sekadar utk dijadikan kenangan abadi..


ni pun beli online..ingatkan besar baju ni..bila pakai muat2 pula


ni plak seller silap bagi size..aku mintak 6m, dia poskan 9m

x pe lah..boleh pakai raya aji nanti



yang ni romper tu mmg tak kan pakai punya la..ain cepat panas..x leh pakai baju berlapis2 n berlengan


suka aku tgk ain pakai bj ni =)



ni pun suka

ni juga..romper taruk tepi dulu..duk diam2


**sekali lagi..bukan nak menunjuk ye....utk kenangan je ni..maklumlah baru dapoat gegirl ni keterujaan tu terlebih cket**




Wednesday, 14 September 2011

setelah sekian lama

sekian lama memerapkan diri..baru terdetik nak hapdet blog ni

huhuhu

punya la malasssss n komitmen bertambah setelah kembali bekerja

hihihi

masih syawal kan?

daku nak ucapkan selamat ari raya n maaf zahir dan batin..

tahun ni rumah tertutup

kuih raya sebalang pun tadak

balangnya pun aku dok perap dlm lemari dr thn lepas tak kuar2 lagi dah

kot2 tahun depan dia nak kuar ke manalah tau kan?hehehe

layan gambo raya yg x seberapa


kami beraya di kampung

raya pertama ain zahra

debab ummi!

kesimpulannya: raya tahun ni x meriah sgt lah...tak tau nape...

adakah faktor usia yang semakin meningkat?

kekekekke...

tua2 pun masih layak dapat duet raya ok!







JOM KLIK SINI...mmuuaahh!!!