Followers

Monday, 28 February 2011

toink! toink!

lama blog x berupdate

tak tau nape mls sgt pulak nak hapdet...huhuhu...


Thursday, 24 February 2011

cuti-cuti malaysia - last

nampak tak????

sgt2 sedap doyan nih..sejak ari tu lagi aku meroyan duk tgk org tayang doyan dlm blog memasing...

wawawa...sini tak dak org jual doyan..mengidam tau!

aritu masa on the way ke melaka, aku lalu ikut muar, so nampak lah tepi2 jalan org duk jual doyan...

terus bisik2 kat cik somi.. nak mkn time balik dari melaka nanti..

cik somi setuju je!! rasa cam nak lompat si katak lompat pun ada time tu..kehkeh



tgk isinya tu...oren okeh!

siap tanya lagi kat penjual tu (chinese).."mana satu doyan paling best?"

penjual tu tunjuk yg ni, katanya D12 -isi memang oren dan sedap!

so, kami pun apalagi..terus pilih yg tu lah, makan2 kat situ jugak..tak kuasa nak bawak balik terengganu weyhh..tak pasal2 lemas ngan bau doyan dlm kete nanti..

harga pun memang terbaeekk..kehkeh

1 kilo = RM15, kami mkn sebijik je..nasib baik time tu baru je lepas mkn nasi...sebiji tu dlm 2 kilo = RM30!!

hambekkk ko!!hahaha...

walaupun mkn sebijik, perut kami sudah kenyang teramat..sebab baru pas mkn kan...fuhhh..selamat duit!haha

cik somi offer lagi kat aku suh makan lagi..aku dah termuak pulak time tu..kalo perut tgh kosong memang tak cukup tau sebijik tu..

ni jenis yang biasa2...tak banyak yang isi oren tu..tak sampai sepuluh biji pun dia jual

sampai kat gambang, kami singgah sini..dah alang2 lalu sini kan..singgah je la..kalo tak, tak tahu bila pulak nak sampai sini..

"gambang water park"

ni aku snap time nak balik dah..dah puas main air baru nak snap gambar sampaikan x tersnap aktiviti kitorang main air tu...

ni lepas tukar baju nak gerak balik dah

muka haikal keletihan..penat main air

peaceee!!

kena paksa ngan aku duk situ...masam je muka..kekeke

sekian sudah abessss...

ingat nak meronda cameron highland lagi la pas ni...rindu plak nak menikmati udara sejuk yang ala2 tu..sebab dah x sesejuk mana pun skang ni kan...huhuhu

daaaaa


Tuesday, 22 February 2011

cuti-cuti malaysia-part 3

seterusnya..jalan2 ke area jln kota

ni kat bangunan merah tu

tgk2 je..x beli satu ape pun kat sini

naik beca ke a famosa

RM10 dari bangunan merah ke a famosa

atas tu bukan cik somi aku tau, tu penarek becanya..kehkehkeh

abang ni tayar beca dia pancit tau, sebelom kami naik lagi..tapi dia tetap ckp ok..huhu..demi duit ko!


bergambar sat ..kami anak beranak

bulat perut aku di situ

haikal ckp ni meriam mcm dlm cite tom n jerry...huhuhu..layankan je lah


meniti anak tangga...ponat aihhh...


rehat jap

lepas tu haikal nak bergambar ngan kapal terbang nih..kecik je gambar kami..

mlm lepas maghrib, p naik melaka river cruise plak

antara pemandangan masa dlm cruise tu..

lagi..

lagi..

dan lagi...

ada lagi bab last...huhukk..



cuti-cuti malaysia-part 2

orang lain buat part by part..aku pun sibuk jugak nak buat..kehkeh

okeh, lps ke taman mini malaysia tu kami ke zoo melaka..dekat2 area situ jugak kan..

ni memang aku dah ckp awal2 ngan cik somi nak pegi tau sebab dah lama aku nak bawa haikal ke zoo

nak ke zoo negara..alahai x tau bila..pegi KL tu selalu sangat, tapi nak ke zoo tu yang payah tu

ke zoo di kemaman nun takut tak berbaloi je..dgr2 nak tutup..btol ke tak aku pun tak tau..

binatang pun tak banyak sgt kat situ..

mula2 posing dulu la...

nak ambik gambar haikal ngan burung2 tu, tapi burung2 tu pulak x nampak sgt dlm ni..


ni burung2nya...cantik..

lagi....

kami naik tram je utk pusing2 dalam tu..tak koser aku nak berjalan dengan perut memboyot..


ambik seat paling depan..

menunggu orang naik....kasi penuh baru jalan

ni seladang ke ape..aku dah lupa..tapi kategori lembu2 jugak la

cik rimau..jauh pulak...

gajah..tu bukan aku ye..kalo aku pakai macam tu memang nak kena lepuk ngan cik somi

banyak jugak binatang yg aku snap, tapi cukup la tayang 2-3 jenis je kat sini..kang termuntah pulak nanti..keke


haikal nanges lepas turun dari tram tu..dia ckp nak pegi cameron highland pulak!

haish!! elok2 duk melaka tetiba nak p cameron apa kes anak aku ni..


pujuk haikal dan jugak mengisi perut kami ngan makanan

order makanan dlm tu je..dan makan2 kat situ jugak..lapar tak tertahan beb

makan burger, eskrem dan air je pun..

ada lagi sambungan nih..huahuahua









Monday, 21 February 2011

cuti-cuti malaysia

ari tu kan aku ada bgtau nak pegi jugak jenjalan sebelom meletop..

saje2 je weyh..lama tak berjalan jauh cket nih..asyik duk pusing pantai timur je..kehkeh

so, pagi senin punya planning , petang tu terus jalan..zuppppp!!!! ke melaka

walaupun aku dah pegi banyak kali dah, tapi pegi lagilah jugak sebab tak tau nak ke mana dah

petang bertolak, 12mlm sampai kat muadzam shah dan sewa budget hotel (satu2nya yang kami jumpa kat area tu time tu)

ingat nak tido kat segamat nanti..huaarrgghhh!! lagi 2 jam beb..mata kami dah ngantuk..asal dapat tilam dan bantal je ni...keke

bangun pagi2 meneruskan perjalanan

time ni kul 7 lebih(pagi)...nyaman je lalu ikut jalan ni pepagi...ladang sawit kot..kalo memalam seram pulak sebab golap gulita..huhuh


sampai pekan segamat dalam 9 lebih, cari kedai nak sarapan..perut dah lapar giler..

duk intai sana sini banyak kedai chinese (warung)..melayu punya tarak nampak pulak..huhu

seb baik jumpa kfc..terus brenti kete dan laju2 ke kfc

pastu sampai kat depan pintu buat2 muka jakun..intai sana sini x nampak orang..yela, kot2 x buka lagi ke ape kan..

pastu nampak lah pekerja kfc kat kaunter sorang tu..huhu..seb baik tau!keke..terus cepat masuk

mkn nasi lemak (ehh..aku x tau kfc ada nasi lemak utk b/fast ni tau..terus cam waaa...sedap nih!!)

cepat2 makan n mulakan perjalanan
sampai melaka..terus ambik jalan ke ayer keroh..nak p tmn mini malaysia/asean dan zoo


bila sampai kat taman mini malaysia, haikal tido plak..sian plak nak kejut, tapi terpaksa kejutkan dia..rugi masa nanti sebab kami jenjalan sehari je ke melaka nih

mulalah pengembaraan dari rumah ke rumah..

eehh..dah tak best cam dulu2 punya lah...dulu lagi best kot datang sini..


haikal posing ngan abah kat tangga rumah kedah..


aku pulak...ini rumah ape ye??aku sudah lupa!


ni kat anjung rumah melaka..cik somi ckp syok je kalo rumah ada beranda kayu macam ni...dengan angin sepoi2...(okeh lah tu..leh masuk dlm list design rumah impian kami nih! entah bila la nak wujud btol2 rumah impian nih!)


kami posing bertiga...terpaksa letak camera atas meja kecik utk tangkap gambar kami bertiga


memang khusyuk btol anak teruna aku nih ...cuba teka dia tgh syok tgk pe..kekeke..

boleh tak dia marah aku ngan abah dia duk bising2 kacau dia..



ini yang haikal khusyuk duk tengok tadi..huahuahua!!!

tak tau lah dia tgk tarian tu ke tgk penari...

kami ke pentas tun teja tgk penari2 ni menari lepas dah pusing2 rumah2 malaysia tu..rumah2 asean kami tak pegi pulak...byk yang tgh duk repair la rumah2 dalam tu..huhuhu...

bersambung ke zoo plak nanti..hukhuk







JOM KLIK SINI...mmuuaahh!!!