Followers

Monday, 15 November 2010

ni semua x leh

buat masa skang ni memang x leh nak bau2 n telan makanan kat bawah ni..

taugeh ni kalo ada je dlm sayur campur ataupun ulam-ulaman nasi kerabu memang satu persatu jugak la ku kutip buang..

langsung x leh terima bau dia...kalo termasuk dlm mulut jugak..habis semua akan dikeluarkan balik..



daging lembu yang mentah2 pun sama lah jugak...dari jauh lagi dah duk bau2 hanyir..padahal sebelum ni ok sgt2...x de la sampai nak bau2 cam skang ni...

dah terlebih deria bau ke ape agaknya?

kesian kat cik somi la..dia sgt suka makan daging..x kisah masak ape sekalipun..

so, kalo dia teringin nak makan daging, terpaksa la dia potong2 n basuh daging tu sampai cuci bersih...

ummi hanya masak je....tu pun lps dah masak, still x leh terima dek tekak daging tu...selang 1jam ke lps tu..mesti dah x leh nak bau2 pulak walau pun dah dimasak




ayam jugak begitu...ummi melarang keras encik somi beli ayam kecuali kalo ada orang nak datang rumah dan ada sesi jamu selera ..terpaksala masak jugak ayam2 ni..

haishhh...kalo ke pasar basah sekarang ni memang terpaksa tutup hidung...x tau la ape peniaga2 tu kata kat ummi...kekeke



kalo ikan ok kot setakat ni...tapi kalo bab menyiang tu terpaksa sabo je la....

cerewet ke anak ummi yg duk dlm perut sampai cam ni sekali x leh itu ini...paling teruk bab bau2..cepat je bau benda2 busuk..

arap2 bila dah masuk trimester ke 2 , x de lagi la cam ni....

seksa rasanya x dpt makan byk2 n sedap2...

perut lapar tapi x selera pulak...bila x selera telan ape pun x leh....

huhuhuhu.....

sabarrrrrrrrrrr



2 comments:

Rizziela said...

Wah! dia nak suruh ibu rehat ajerlah ni :D

UMMI FARIS HAIKAL said...

rehat tapi perut lapar...huhuhu...

JOM KLIK SINI...mmuuaahh!!!