Followers

Saturday 26 January 2013

BAK KATA IRFAN KHAIRI.....


Salam Sabtu semua

berbalik kepada tajuk kat atas ' bak kata IRFAN KHAIRI......'

sape  tak kenal Irfan Khairi ni..anak muda yang berjaya menjadi jutawan online

ok, aku ada terbaca (di mana aku dah x ingat)

tapi 

bak kata Irfan Khairi : " nak berniaga kita perlu suka barang yang kita niagakan"

ye tuan puan sekalian,

memang tepat sekali statement tu

aku akui yang aku suka berniaga, ntah datang dari mana darah meniaga ni pun aku tak tahu

tapi mertua aku memang orang berniaga..berniaga cara kampung lah..

jual pelbagai sayur-sayuran , buah-buahan dan kuih -muih, dan aku suke tgk cara diorang .. diorang enjoy dengan perniagaan yang dijalankan

jangan pandah remeh walau berniaga sebegitu, berkat rezeki daripada titik peluh sendiri mereka dapat membesarkan anak-anak seramai 10 org dengan jayanya (semua berjaya!)

dan dari hasil titik peluh itu jugak, mereka dapat jejak kaki ke Mekah , kalo tak silap aku dah 3 kali haji kot tak termasuk umrah 

Rasulullah S.A.W sendiri pernah bersabda:

"9/10 daripada rezeki datangnya daripada perniagaan, hanya 1/10 sahaja rezeki datangnya daripada makan gaji"

Baginda sendiri pun adalah peniaga yang terulung 


ok, berbalik kepada statement  " nak berniaga kita perlu suka barang yang kita niagakan"

memang btol lagi tepat!

aku pernah berniaga mcm2.. daripada barang yang tak kena dengan jiwa sehingga lah kepada barang yang aku betul2 suka

lain tau rasa dan cara rezeki tu datang kepada kita

nak rasa bagaimana kenalah try sendiri

setelah sekian lama aku menceburkan diri dlm bidang perniagaan kecil-kecilan ni, 

aku dapati aku suka dan enjoy dengan tiga jenis barang yang aku niagakan sekarang

sebab2 utama yang aku leh tgk sekilas pandang adalah "colourful"

aku suka dengan warna

teringat cikgu pendidikan seni bgtau ms SPM dulu

"aku pandai main dengan warna utk lukisan..walau sketch x cantik sgt, tapi bila aku letak warna semua nampak perfect" 

vaaaaa vaaaa vaaaaahhhhh...hahaha..ini bukan tragedi masuk bakul angkat sendiri ye

jom layan kan mata tgk brg yang aku niagakan
.
.
.

1. barang kraf 

boleh ke :


jangan lupa klik "LIKE" ye







.
.
.
2. barangan TUPPERWARE




.
.
.

3. kain pasang 





korang kalo nak berniaga pun kaji dan cari ape yang korang minat dan suka ye

insyaallah kita akan rasa senang hati dan enjoy melakukannya











0 comments:

JOM KLIK SINI...mmuuaahh!!!