Followers

Monday 30 July 2012

menu awal ramadhan

salam ramadhan buat semua yang beragama islam

lama tak update , tiba-tiba terus tayang menu awal ramadhan..keke

ada sebab tau tak update...huhuhu

 kebanyakan menu ramadhan aku hasil berbeli-belian (rosak bahasa!)

tak pun hasil daripada pemberian orang..ngeh ngeh...(suke mak!)

bukan sebab malas nak masak, tapi kalo masak pun mulut aku je yang makan...kang tak habis...buang lantas membazir (ewahhh...)

cik somi biasa berbuka di masjid beramai-ramai n terus sembahyang maghrib berjemaah kat sana


 ni nasi minyak...keke...

saje je bagi letak nama cket...tak tau nak citer ape kan


 menu favourite aku nih

sagu susu namanya

beli kat param depan rumah ni je

RM1.50 satu

wajib ada setiap kali berbuka..hehehe


 kuih talam kot..dari param juga

aku lagi suka yang hijau tu

yang purple tu x de pulut bawahnya..huhu

tapi tetap sedap kalo nak bandingkan dengan talam yang aku pernah makan sebelum ni

kesian si purple tu...abis terpenyekk...


 ni akok warisan

tekak aku ni payah nak terima kebanyakan jenis kuih yang ada kat malaysia ni

tapi, kalo aku dah suka pada satu2 kuih tu, hari2 aku duk ulang p beli

lagi satu akok warisan ni pulak aku hanya jumpa bulan puasa je (param depan rumah)

aku suka akok warisan ni je...akok lain aku kureng cket..


 air untuk aku seorang

gelas pun tak berapa nak senonoh sangat..

bantai je yang mana ada

kata berbuka sorang2 kan

tak payah nak berias bagai..

kang kena basuh jugak

memang nak kena sekeh la aku ni...kesian kat pinggan mangkuk cantik2 duk terperuk dalam lemari

hahahaha

ala...nanti dah duk rumah sendiri baru aku nak guna pakai semua tu

kekeke


0 comments:

JOM KLIK SINI...mmuuaahh!!!